Allmänna bestämmelser och avbokningsregler för Golfskolebokningar
 på Skogaby Golfklubb  - 2024

Dessa bestämmelser är i linje med rekommendationer från Visita rese & branschorganisation.

Allmänt

En bokning är att lägenheter tillhandahålls med logi, med eller utan greenfee och förtäring. Beställare är den person – juridisk eller fysisk – som är betalningsskyldig för bokningen. Med leverantör avses Skogaby Golf AB som levererar bokningen. En beställnings värde är avtalat pris för hela beställningen.

Beställning och bekräftelse

En beställning är bindande i och med att den bekräftats skriftligen via epost.
Vi garanterar din beställning när förskottsbetalning är genomförd.

Vid beställningen är du skyldig att uppge namn, mailadress, telefonnummer, ankomst- och avresetid.

Allmänna bestämmelser och avbokningsregler.

Avbeställning skall ske skriftligen via epost. Vid avbeställning av del av beställning skall ersättningen avse den avbeställda delen. Uteblir deltagare från beställd måltid medför detta inte rätt till nedsättning av priset. Betalning skall ske enligt överenskommelse.

• Vid avbokning inom 30 dagar före ankomstdagen debiteras 50% av bokningens totalpris
  • Vid avbokning inom 7 dagar före ankomstdagen debiteras 75% av bokningens totalpris
  • Vid avbokning dagen före eller samma dag debiteras 100% av bokningens totalpris

I händelse av naturfenomen (kraftig nederbörd, åska etc.) som omöjliggör spel på banan gäller avtalsbrott enligt force majeure. Dock kan återbetalning eller nedsättning av beställningspriset ske efter särskild överenskommelse.

Ankomst och avresa

Lägenheten står till ditt förfogande senast från kl. 15.00 ankomstdagen. Avresedagen måste du lämna lägenheten senast kl. 10.00.
Sen ankomst - räknar Du med att komma senare än 15.00 måste Du meddela detta till receptionen i förhand.

Särskilda önskemål vid beställning.

Önskas golfbil skall detta meddelas i samband med bokningen. En av våra lägenheter är handikappanpassad. Meddela vid beställning om ni önskar utnyttja denna lägenhet.

Måltider

Har beställaren särskilda önskemål gällande t.ex. specialkost (vegetariskt, glutenfritt m.m.) skall detta framföras till oss vid beställningstillfället.

Middagsalternativ skall meddelas restaurangen senast 4 dagar före ankomst. Sänd E-post till golfkrogen@skogabygk.se för direktkontakt med våra krögare.

Värdefull egendom.

Vid stöld eller liknande är Skogaby Golf AB ersättningsskyldig endast om Skogaby Golf  AB genom skriftlig bekräftelse har åtagit sig att ansvara för egendomen. Skogaby Golf AB har inget strikt ansvar för den egendom som du förvarar i lägenheten eller i förvarings/bagutrymmet. Det är gästens skyldighet att låsa både bagrum och lägenhet.

Det är rökförbud i samtliga lägenheter. Vid överträdelse av rökförbudet har hotellet rätt att debitera kunden kostnad för sanering.

Betalning

Beställaren är ansvarig för samtliga enligt beställningen uppkomna kostnader. Uteblir deltagare från beställd måltid medför detta inte rätt till nedsättning av priset. Förskottsbetalning på 20% skall ske vid bokningstillfället, slutbetalning skall ske antingen vid ankomst eller vid utcheckning senast kl.10.00 på avresedagen.

Din egen säkerhet

Ta alltid reda på var nödutgångar och brandsläckare finns. Titta efter detaljer i informationen i mappen som finns i lägenheten.

Det är inte tillåtet att grilla på lägenheternas altan då detta kan medföra att larmet utlöses. Vill man grilla själv så hänvisar vi till restaurangens uteplats.

Tidig avresa

Har du beställt för en bestämd tidsperiod men avreser tidigare får du betala samma ersättning som vid sen avbeställning d.v.s. 100% av det totala priset.

Force majeure

Strejk, lockout, eldsvåda, väsentliga inskränkningar i leveranser eller andra omständigheter utanför Skogaby Golf AB’s kontroll berättigar Skogaby Golf  AB att häva avtalet utan skyldighet att utge skadestånd.