Skogaby golfbana öppnar för spel igen på lördag den 12 augusti

Publicerat: 2023-08-10 14:47 - Skrivet av Kristina Halquist

Ovädret Hans har ställt till det rejält för oss på banan. Efter mer än 120 mm regn sedan i söndags eftermiddag ser vi fram emot att äntligen få öppna igen. Det återstår en hel del arbete få banan i skick till öppningen på lördag. De träd som föll i den hårda vinden ska forslats bort. Idag har vår banpersonal luftat greenerna medan frivilliga rensat banan från grenar, löv och småpinnar som blåst ner. Tack till de drygt 20 medlemmar som på kort varsel ställde upp för klubben. Ni gjorde en fantastisk insats som vi och banpersonalen är väldigt tacksamma för. Tack vare hårt arbete från personal och ideella kommer Skogaby golfbana kunna öppna för spel igen på lördag den 12 augusti. På lördag är det bilförbud. Nu hoppas vi på bättre väder så att avslutningen på sommaren och starten på hösten blir fin. Varmt välkomna tillbaka!